1 de juny 2008

La serpiente multicolor

Aquest any el Giro només es podia seguir per Eurosport, però veient les possibilitats de guanyar-lo d'Alberto Contador, TVE ha decidit comprar els drets de les últimes etapes per retransmetre-les. Així que avui he entrat a un bar i m'he trobat la tele encesa i al sentir les veus Carlos de Andrés i Pedro Delgado, els dos comentaristes habituals del Tour de França i dels grans esdeveniments ciclistes de l'any, m'he posat content: cada cop falta menys pel Tour.

El Tour de França és una de les cites esportives que més il·lusió em fan de tota la temporada. Després del futbol és l'esport que més m'agrada. És la millor cursa, on van els millors corredors i on s'ho deixen tot per guanyar. És la millor volta ciclista del món i disfruto molt veient tant les etapes de muntanya com les planes, això últim sobretot gràcies a la dupla Freire-Flecha. Malgrat els escàndols de dopatge dels últims anys que no acabo d'entendre, jo segueixo confiant que amb el ciclisme puc passar grandíssimes tardes. I això crec que és, sobretot, gràcies a les retransmissions de Carlos de Andrés i Pedro Delgado, un oasi de qualitat periodística enmig de la mediocritat dominant. Les poques coses que sé de ciclisme són gràcies a ells i crec que una proporció enorme de la meva passió pel Tour de França és culpa seva. I ha arribat un punt en què puc no seguir una etapa, però la tele posada i les seves veus de fons em produeixen una sensació molt agradable. Si això es contextualitza en un bar de muntanya, plovent a fora i amb tota la tarda per davant sense res a fer, la sensació és molt propera al que deu ser la felicitat.

1 comentari:

eme ha dit...

Flecha escrivia que Contador ha tornat el Giro a España, fet que és veritat pel que a a medis (ué!). El mateix dia Heras, a la següent plana, apuntava que els grans beneficiats del fet que el Tour no convidi al millor ciclista del moment són el giro i la Vuelta, i també hi estic d'acord. "Són els corredors els deixent marca en les grans carreres", deia, "i no al revés".

Aupa de Andrés!