25 de març 2008

La Plaça del Dubte

La Plaça del Dubte és una plaça del barri de Sant Antoni de Barcelona, antic carrer del Dubte que es va convertir en plaça quan van enderrocar unes cases. L'origen del nom sembla que prové d'una font d'aigua que hi havia al carrer. Tres terrassans de les hortes de Sant Antoni es disputaven l'origen del doll d'aquella font que segons cada un d'ells era igual al de la vena d'aigua que passava per sota del seu hort i que treia la seva sínia. Com que no es posaven d'acord, van fer diverses proves sense arribar a establir-ne la procedència i batejaren la font amb el nom del "dubte". Una altra versió diu que el dubte era si aquell carrer tant estret era realment un carrer...sembla que del dubte de l'origen del nom no se n'ha tret l'aigua clara.

Però la Plaça del Dubte per mi també és la metàfora d'un determinat estat mental i intel·lectual, fins i tot vital. En un món en què tothom està tant segur de tot, jo dubto. És un dubte metafísic a vegades, però també quotidià moltes d'altres. A vegades fins i tot intestinal, ratllant el cagadubtes. Dubtar no té res d'extraordinari. Dubto que jo sigui l'únic que dubta, és clar. Però a mi em reconforta saber que existeix la Plaça del Dubte. T'hi deixes caure una estona amb tots els teus dubtes, fas el que pots amb ells i després segueixes amb la teva vida intentant haver aclarit alguna cosa.

Un dubte que tinc ara és saber quina gràcia i interès pot tenir escriure un blog. Un altre és de què puc parlar. I encara més, quin interès pot tenir per algú llegir-lo?

Per tot això el blog es volia titular La Plaça del Dubte, però és un gran dubte saber per què el blgospot no accepta la "ç" per titular el blog...

3 comentaris:

Maria ha dit...

jo tinc un dubte: de quin color son els colors del blog? jeje... molt millors ara, almenys per mi! .-p ('soy tuerta de un ojo')

paula ha dit...

m'encanta aquest text de la plaça del dubte i també el de l'àvia! m'agrada molt el teu blog! em donen ganes de fer-ne un i tot!
ah! sóc la Paula

Anònim ha dit...

El primer paràgraf és de Joan Amades, no? Si citem les fonts, totes les podem trobar. M'agrada que algú hagi caigut en l'encís d'aquesta "plaça" també.
Salut!
Jordina