19 de maig 2008

Teoria de masses

Observació empírica nº1:
Els meus 187 cm d'alçada estan per sobre la mitjana d'alçada de la gent del país.

Observació empírica nº2:
Als concerts hi ha una mostra representativa de la gent del país. Per tant, el percentatge de gent tant o més alta que jo és bastant baix.

Observació empírica nº3:
Als concerts, sempre, tard o d'hora, hi ha un pavo tant o més alt que jo davant meu que em tapa l'escenari.

Teoria de masses:
La gent més baixeta, quan es veu tapada per gent més alta, busca una nova posició per veure-hi bé. La suma de tots els moviments de gent baixeta per desfer-se de la gent més alta provoca que, a poc a poc, els més alts ens anem agrupant en el mateix lloc. És molt curiós...

Justificació:
Els baixets us penseu que els alts som uns cabrons quan parem davant vostre, però sapigueu que, parem on parem, taparem a algú. I que en algun lloc hem de parar. Juro que a mi em sap greu posar-me davant de noies de pam i mig...

5 comentaris:

Anònim ha dit...

afacativaménata company lavañiñi!!
calia que algú plasmés això a la blogosfera i aquí estàs tu i la teva teoria de masses (voltes que li dones, també, a l'asunto).
rimemba djemba-djemba...tu eres david robinson i jo tim duncan, quins temps aquells.a vegdaes venia bimbanyo i era rony seikaly.
entre l'herpes i la pericarditis.
doneu-me cicutaaaaaa!!!!

Pablo ha dit...

l'aixoppa-xoppa s'ha deixat la medicació a casa o què?
Poca conya, aquesta teoria de masses demana una contrastació empírica total! Molt bona!

Antoni-Ítalo ha dit...

Interessant reflexió, jo faria algun matís, sobre l'equilibri que planteges.

1.a.La densitat de persones darrera d'una persona és inversament proporcional a l'alçada de la mateixa.

1.b.Reciprocament, la densitat de persones davant d'una persona és proporcional a l'alçada de la mateixa.

1.c.Una persona alta, tendirà a tenir una densitat de persones més alta davant que darrera, mentre que una de baixa en tindrà més al darrera que al davant.

2.a.Aquesta diferencial de densitats indueix un moviment, doncs les persones tendiran a moure's cap als llocs amb menor densitat.

2.b. Això provoca que els alts acabin darrera i els baixos davant.

2.c.El fenòmen és encara més visible en concerts movimentats, doncs un diferencial de pressió alt pot provocar caigudes i altres accidents majors.

3.a.En funció d'on estigui situada la barra es produeixen substancials alteracions. Suposem que el consum sigui independent de l'alçada i que la barra provoqui una major densitat.

3.b.Si la barra està oposada a l'escenari, els alts tendiran a situar-se al mig (3/4). Aquest és el típic cas en que un baixet es queixa.

3.c.Si la barra està en un costat de l'escenari, els alts tendiran a acabar a l'angle on no hi ha ni barra ni escenari.Sovint la sortida.

Miq. ha dit...

La clau està en el diferencial de densitats que indueix un moviment. És el que jo volia dir però és que jo no sóc matemàtic...

Maria ha dit...

que fort, totalment cert... jo no destaco per la meva alçada però al final no acabo tenint problemes per veure-hi.

un altre dia desenvolupes la teoria de la rapidesa de desplaçament entre masses en relació a l'alçada... també té el seu interés...